۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۴۲۴۲۵۸
آيت الله نمازي:

مسلح شدن به علم از مهم‌‌ترين صفات جامعه توحيدي است

نماينده ولي فقيه دركاشان از تحصيل علم به عنوان يكي از اولويت های نسل جوان نام برد و گفت: يكي از مهم‌ترين صفات جامعه اسلامي و توحيدي مسلح شدن به سلاح علم است، چرا كه علم عامل روشنايي و روشنگري و جهل عامل ظلمت و تاريكي است.
آيت الله عبدالنبي نمازي، در ديدار با دانش آموزان اتحاديه  انجمن هاي اسلامي كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي، عصر امروز در ديدار دانش آموزان اتحاديه  انجمن هاي اسلامي شهرستان كاشان، از نوجوانان و جوانان دانش آموز به عنوان مديران و مسؤولان آينده نظام جمهوري اسلامي ايران نام برد و افزود: مهم ترين، حساس ترين و سرنوشت ساز ترين مقطع عمر انسان، دوران جواني است.

 

وي، با اشاره به اينكه دوران جواني، دوران سرنوشت ساز و آينده سازی براي جوانان و خانواده ها و جامعه است، گفت: كساني كه در تاريخ بشريت و تاريخ علم و جهاد درخشيدند، كساني بودند كه از دوران جواني خود به خوبي و حداكثر استفاده و بهره برداري را كردند.

 

آيت الله نمازي ابراز کرد: يكي ازكارهايي كه دانش آموزان، دانشجويان و جوانان بايد سرلوحه زندگي خود قرار دهند، حُسن تدبير عمر دوران جواني است و هنر يك جوان به وسيله اطلاعات و مشاوره هايي است كه اساتيد به او مي دهند تا ابتكار عمل دوران عمر را به دست گرفته و هنر چگونه مصرف كردن عمر را داشته باشد.  

 

به گفته وي، چگونه هزينه كردن، سال ها، ماه ها، هفته ها، روزها، ساعت ها، و لحظه هاي دوران جواني به لحاظ اهميتي كه دارند يك علم و فن و تخصص است.   

 

نماينده ولي فقيه در كاشان يادآور شد: هنر يك جوان با معرفت و موحد در سايه آموزش ها و تعاليم ديني به اين است كه عمر را با حساب و كتاب هزينه كند و هدر ندهد و عمر را خود را بي حساب و كتاب خرج نكند.

 

تحصيل علم يكي از اولويت های نسل جوان است

آيت الله نمازي گفت: همانگونه كه يك فردي كه داراي عقل اقتصادي است و پول هاي خود را به گونه اي تدبير و سرمايه گذاري مي كند كه برگشت داشته باشد، انسان نيز بايد عمر خود را به گونه اي هزينه كند كه دستاورد داشته باشد.

 

نماينده ولي فقيه در كاشان بر آموزش جوانان از سوی پيشكسوتان تأكيد كرد و افزود: جوانان با آموزش نزد پيشكسوتان بايد عمر خود را با وسواس هزينه كنند و عمر خود را هدر ندهند و براي تمام ساعات روز خود برنامه داشته باشند.

 

آيت الله نمازي با اشاره به اين فرمايش اميرمومنان(ع) كه نظم نتيجه تقوا است، گفت: داشتن نظم، سرچشمه و نشأت گرفته از تقوا است و كساني كه برخوردار از ملكه تقوا باشند اهل اسراف و تبذير و هدردادن عمر خود نيستند، از اين رو عمر اهل تقوا داراي حساب و كتاب است و براي گفتن حتي يك كلام ساعت ها تفكر مي كند.

 

عضو مجلس خبرگان با برشمردن اولويت هاي نسل جوان از تحصيل علم به عنوان يكي از اولويت نسل جوان نام برد و افزود: يكي از مهم ترين صفات جامعه اسلامي و توحيدي مسلح شدن به سلاح علم است، چرا كه علم عامل روشنايي و روشنگري است و جهل عامل ظلمت و تاريكي است.

 

وي افزود: جامعه اي كه جوانانش جاهل باشند اين جامعه پياده است و جامعه اي كه جوانان اش مسلح به سلاح علم باشند سواره است و در مسابقه بين پياده و سواره، پيروزي با سواره است، از اين رو جامعه اي كه مسلح به سلاح علم است، ديگران نمي توانند با او رقابت كنند.

 

به گفته وي، جوانان در جامعه اسلامي بايد مسلح به سلاح علم باشند و از جوامع ديگر عقب نمانند و نيازهاي جامعه را در بخش هاي مختلف صنعت، كشاورزي و هر آنچه را كه در اقتصاد جامعه تأثيرگذار است را برآورده كنند.

 

علم به تنهايي تأمين كننده سعادت بشر نيست

عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه با تأكيد بر اينكه علم به تنهايي تأمين كننده سعادت بشر نيست، گفت: علم منهاي ايمان، جامعه را به آرمان هاي خود نمي رساند چرا كه كشورهاي غربي، آمريكا و صهيونيست ها همه تحصيلكرده هاي دانشگاهي و مراتب علمي را دارند اما علم مادي به تنهايي تأمين كننده نيازهاي بشر دو بُعدي نيست.

 

به گفته وي، يك بُعد انسان كه جسم انسان است مادي است كه نياز به نيازهاي مادي دارد اما داشتن نياز هاي مادي منهاي معنويت مصداق كساني است كه بمب اتم را ساختند و در يك لحظه صدها هزار انسان را در ژاپن نابود كردند و اين علمي است كه در مسير نابودي بشر است.

 

آيت الله نمازي در ادامه با تأكيد بر اينكه سعادت بشر در مسلح شدن به سلاح معرفت الله است، گفت: گره كار بشر در معرفت الله گشوده مي شود و يكي از مسائلي كه در برنامه آموزشي و فرهنگي بايد مورد توجه قرار بگيرد مباحث معرفتي است، چرا كه اگر انسان خدا را شناخت، تمام مشكلات او حل است.

 

وي از معرفت الله به عنوان مهم ترين سرمايه براي انسان در اين درياي ژرف و عميقي كه مي تواند او را نجات دهد نام برد و افزود: اگر جامعه را به سلاح علم و دين و معرفت مسلح كنيم تمام مشكلات جامعه نيز حل شدني است، چرا كه به هر نسبتي كه ايمان ضعيف باشد، گرايش انسان به گناه بيشترمي شود.

 

نماينده ولي فقيه در كاشان از جوانان خواست، كمربندهاي خود را براي كسب علم و معرفت محكم كنند و خود را براي خدمت به آينده كشور و نظام و اسلام آماده كنند./202/1307/ب1

ارسال نظرات